Cercetarea de piață - de ce avem nevoie de sondaje?

Ce este cercetarea de piață şi care este obiectivul sondajelor și cercetărilor pieţii?

Cercetarea pieței constă în culegerea și analiza sistematică a datelor de marketing. Aceste activități permit definirea elementelor de bază ale pieței: stabilirea prețurilor bunurilor și serviciilor, analiza cererii și ofertei, obiceiurile de consum ale clienţilor etc. Studiul de piață permite, de asemenea, definirea evoluţiei concurenței.

Succesul unei companii depinde de analiza datelor colectate pentru luarea deciziilor corecte în afaceri. Cunoașterea cerințelor pieței și aplicarea corectă a strategiilor de marketing facilitează dezvoltarea de produse și servicii noi.

Cercetarea de piață - de ce avem nevoie de sondaje?

Instrumentul esenţial de colectare a datelor pentru a se situa într-o poziţie favorabilă faţă de concurenţă este cercetarea pieței.

Astfel de cercetări sunt realizate pentru a reduce riscul unui eşec de piață şi pentru a facilita luarea de decizii importante cu privire la acţiunile de marketing ale companiei. Cercetarea se realizează în următoarele situaţii:

  • Creşterea concurenței care suscită un interes deosebit în rândul clienților
  • Extinderea planificată pe segmente noi de piață
  • Transformarea pieței de vânzare într-o piață de cumpărare
  • Modificări de politică economică realizate de guvernul unei țări
  • Schimbarea constantă a necesităţilor cumpărătorilor și scăderea nevoilor acestora

Companiile de servicii și produse realizează cercetări de piață cu obiectivul de a crește cererea pentru produsele oferite. Metodele de mai jos contribuie la creşterea numărului de clienți:

  • Teste de marketing
  • Cercetări privind prețurile
  • Cercetări de imagine
  • Cercetări exploratorii
  • Cercetări privind satisfacţia clienţilor
  • Paneluri constituite din consumatori

Există mulți factori care determină alegerea unei metode de cercetare: timpul disponibil pentru colectarea datelor, mărimea eşantionului reprezentativ, costul cercetării, obiectivul studiului, etc.

Sondajul este una dintre cele mai utilizate tehnici de cercetare. Datorită ușurinței cu care se colectează și analizează datele, reprezintă varianta cea mai răspândită a cercetărilor de marketing.

Sondajul este una dintre cele mai utilizate tehnici de cercetare.

Există mai multe tipuri de studii în funcţie, de exemplu, de tehnica aplicată pentru soluţionarea problemei și necesităţile clientului. În prezent, tehnicile de măsurare a datelor includ:

  • Ancheta prin telefon,
  • Ancheta prin poștă,
  • Ancheta prin mass-media,
  • Contact direct,
  • Ancheta prin radio și TV,
  • Comercial,
  • Ancheta cu ajutorul terminalului calculatorului,
  • Discuţii de grup,
  • Sondaje în zone publice,

În era Internetului cea mai accesibilă și mai ieftină metodă de colectare a datelor este sondajul adaptat pentru toate dispozitivele. Aceasta metoda are avantajul colectării unui număr mare de date la un cost relativ scăzut. Întrebările sondajelor online sunt simple și uşor de răspuns.

Faptul că sondajele sunt anonime garantează credibilitatea răspunsurilor date, ceea ce se traduce prin acurateţea rezultatelor sondajelor.

TGM Research - mobile surveys

TGM Panel România aparține furnizorului global de cercetare de piață - TGM Research FZE. Trăim într-o lume digitală. Hai să-i descoperim beneficiile pentru cercetarea pieței. Alătură-te nouă în această călătorie online.

PREZENTARE GENERALA